Letnie i zdrowe dania w kilka minut

Informacja prasowa
Warszawa, 10 lipca 2019

Letnie i zdrowe dania w kilka minut

Aktualnie stragany aż uginają się od sezonowych warzyw i owoców. Wystarczy poświęcić kilkanaście minut, by w kuchni wyczarować z nich pyszne i lekkostrawne dania. Podpowiadamy co warto jeść latem.

W upalne i słoneczne dni większość z nas nie ma ochoty na ciężkostrawne posiłki
i wielogodzinne gotowanie. Skorzystajmy z darów lata i przygotujmy z nich szybkie
i smaczne posiłki, które możemy zjeść np. na balkonie lub w pracy…albo przygotować ich nieco więcej i urządzić letnie przyjęcie.

Napoje, przekąski, sałatki
Gdy nie mamy ochoty na zwykłą, chłodną wodę to możemy ugasić pragnienie własnoręcznie ugotowanym kompotem z rabarbaru, który po schłodzeniu dosładzamy miodem lub ksylitolem lub zmiksować wodę z arbuzem i listkami mięty. Równie pyszne,
i do tego bardziej pożywne będą owoce jagodowe zblendowane z mlekiem lub jogurtem naturalnym. A gdy sałatka z warzyw ogrodowych kojarzy nam się już tylko ze smacznym, ale dość nudnym posiłkiem do pracy – poeksperymentujmy. Warto spróbować połączenia szynki dojrzewającej (np. serrano lub prosciutto z kawałkami melona, albo zrobić sałatkę
z ugotowanego bobu, jajek na twardo, świeżych pomidorów i bazylii.
– Nie obawiajmy się nowych połączeń i smaków. Arbuz z fetą i bazylią, czy rukola
z morelą i wędzonym twarogiem to smaczne i zdrowe połączenia. Wielbicielom bardziej tradycyjnych smaków polecam kaszę pęczak z dużą ilością natki pietruszki, pomidorami
i czerwoną cebulą. – poleca Paulina Barros, specjalista dietetyk, kierownik ds. żywienia Maczfit.

Letnie zupy
Wakacyjne miesiące to przede wszystkim czas chłodników. Polecamy tradycyjne, polskie smaki na bazie jogurtu i zsiadłego mleka z dużą ilością kopru, szczypioru, ogórków
i rzodkiewek. Gdy mamy więcej czasu to do ww. bazy możemy dodać jeszcze podduszoną botwinę, a gdy doskwiera nam większy głód dołóżmy ugotowane na twardo jajko
lub krewetki.
Poszukiwaczom mniej oczywistych smaków polecamy gazpacho: wystarczy upiec 1 kg pomidorów, 2 papryki, 2 cebule i 2 ząbki czosnku, po upieczeniu zdjąć z warzyw skórki
i zmiksować z 1 świeżym ogórkiem, doprawić solą, pieprzem, ulubionymi ziołami oraz
2 łyżkami oliwy z oliwek. Przed podaniem zupę należy włożyć przynajmniej
na godzinę do lodówki.
A gdy upał na kilka dni odpuści lub po drodze do domu złapie nas deszcz, wtedy warto rozgrzać się ciepłym kremem z brokuła, cukinii, czy kalafiora. Podstawą kremu może być np. por, cebula, 2 marchewki, 2 pietruszki i seler i do tej bazy dodajmy 1 kg „głównego, warzywnego składnika”. Całość gotujemy ok 20 minut w niewielkiej ilości wody
z dodatkiem ulubionych przypraw i na koniec miksujemy blenderem.

Słodkości bez wyrzutów sumienia
– Najprostszym w przygotowaniu i do tego niskokalorycznym deserem jest sorbet. Wystarczy zmiksować ulubione owoce i włożyć na kilka godzin do zamrażarki. Możemy też przygotować zdrowe mini serniczki – w pucharkach lub szerszych szklankach układamy warstwami ulubione, pokrojone w kostkę owoce i zmiksowany, chudy twaróg z dodatkiem naturalnego jogurtu oraz miodu lub ksylitolu. Polecam też pieczone morele lub brzoskwinie posypane mielonymi orzechami. – mówi Paulina barros, specjalista dietetyk, kierownik
ds. żywienia Maczfit.

——————————————————————————————————-
Maczfit to catering dietetyczny dostarczany pod wskazany adres, który jest obecny w każdym województwie Polski. Jest dedykowany dla osób, które chcą zadbać o zdrowie swoje oraz całej rodziny, lecz nie posiadają do tego stosownej wiedzy lub czasu. Przygotowywane pod okiem ekspertów-dietetyków posiłki cechują się nie tylko wysoką, restauracyjną jakością, ale również odpowiednim zbilansowaniem i poziomem kaloryczności dobranym do indywidualnych potrzeb każdego klienta. W ofercie firmy jest aż 21 programów dietetycznych w tym soki cold press, dzięki czemu każdy, nawet najbardziej wymagający odbiorca, znajdzie optymalne dla siebie menu.

Authors
Top